Læs meget mere om vores

Salgsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser for FarmConsult A/S

Købs - og leveringsbetingelser gældende for FarmConsult

1. Gyldighed
Nærværende købs- og leveringsbetingelser er gældende såfremt parterne ikke ved skriftlig aftale har fraveget denne.

2. Kvantum
Den leverede mængde må maximalt afvige fra det aftalte med +/- 10 %. Dette gælder indenfor såvel den totale mængde som indenfor de aftalte sorteringer/produkter

3. Sortering og oparbejdning
Alt sortering og oparbejdning sker i henhold til de til enhver tid gældende europæiske sorteringsregler incl. danske tillæg.
Ydelser, forarbejdning og pakning skal udføres i.h.t. beskrivelse udarbejdet af Farm Consult.

4. Leveringstid
Den på nærværende kontrakt angivne leveringstid er bindende for parterne og kan ikke forlænges eller afviges uden særskilt skriftlig aftale.

5. Købs – og leveringsbestemmelser
Alle købs- og leveringsbestemmelser skal fortolkes i henhold til INCOTERMS
Farm Consult skal senest dagen før den aftalt leveringsdato give meddelelse til Sælger om tidspunkt for afhentning, samtidig hermed skal Sælger give besked til køber om den eksakte læsseadresse. Sælger forpligtiger sig til at læsse lastbilen når den
ankommer. Læssetiden for læsning af palle må ikke overstige 2 timer.
Ved læsning skal der iagttages bestemmelserne nævnt i pkt 3. Såfremt læsningen sker i modstrid med disse bestemmelser er Sælger erstatningsansvarlig overfor Farm Consult for det tab som Farm Consult lider ved omhandlende forhold.
Såfremt der opstår ventetid, overarbejdstillæg m.v. for Farm Consult på grund af forhold der er forårsaget af Sælger er Sælger pligtig til at erstatte de meromkostninger som forsinkelsen har forårsaget.
Varerne læsses på lastbil som anvist af Farm Consult. I forbindelse med levering skal
sælger udstede en følgeseddel med en nøje angivelse af mængde, art, sortering, art og
placering på læsset. Følgesedlen udstedes for hvert vognlæs og fremsendes pr mail til Farm Consult senest 3 timer efter læsning.
Medmindre andet er aftalt i forbindelse med INCOTERMS overgår risikoen for varerne til Farm Consult ved levering

6. Betaling
Såfremt betaling ikke sker rettidigt betales rente beregnet som diskontoen + 2%

7. Reklamationer
Enhver reklamation over eventuelle mangler eller fejl ved det leverede parti skal påberåbes af Farm Consult straks efter at Farm Consult er blevet bekendt med mangler eller fejl. Reklamationer skal være skriftlig til sælgeren.
Reklamerede varer vil være tilgængelige for leverandøren hos Farm Consults kunde max. 8 kalenderdage efter afgivelse af reklamation.
Eventuelle omkostninger forbundet med rejser, returneringer, destruktion deles imellem sælger og Farm Consult

8. Ansvar for nåletab
Leverandøren er ansvarlig for, at træet ikke taber nålene frem til ultimo december i købsåret.
Såfremt der er aftalt at træet fældes før 15. november i købsåret, kan der aftales
anden ansvarsfordeling imellem Sælger og Farm Consult. Dette skal aftales skriftligt.

9. Force Majeure
Såfremt der foreligger omstændigheder på leveringstidspunktet, der forhindrer rettidig levering og såfremt disse forhold er uden for sælgers kontrol og ikke vedrører forhold, som på tidspunktet for aftalens indgåelse med rimelighed kunne forventes at have være taget i betragtning eller på anden måde undgået eller som sælger med rimelighed burde kunne overvinde, er sælger berettiget til at udsætte leveringstidspunktet – dog maksimalt i 8 dage.
Såfremt der opstår leveringshindringer skal der uden ugrundet ophold ske skriftlig underretning til den anden part.

10. Ejendomsforbehold
Sælgeren bevarer ejendomsretten til det solgte, indtil fuld betaling har fundet sted.
Sælger bevarer endvidere ejendomsretten til det solgte, selv om sælger overdrager sin fordring mod Farm Consult til trediemand.

11. Værneting
Købet reguleres af dansk rets almindelige regler. Alle afgørelser af tvister skal ske efter dansk rets almindelige regler. Værnetinget er Farm Consults værneting.